کارخانه‌ها و صنایع مختلف شهر کرج کدامند و شرایط استخدام و کار در استان البرز چگونه است؟

کارخانه هوایار در 5 کیلومتری آزادراه کرج-قزوین و در شهرک صنعتی بهارستان قرار دارد. این شرکت در سال ۱۳۷۷ تأسیس شده است و تولید کننده‌ی اصلی ژنراتورهای اکسیژن و نیتروژن در کشور است. اگر به کار کردن در حوزه‌ی کمپرسور و هوای فشرده علاقه دارید، می‌توانید برای آگهی‌های استخدام کرج و شرکت هوایار رزومه خود را بفرستید. این شرکت، یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده‌ی انواع گازهای فشرده و کمپرسور در ایران است.

صنایع غذایی شهر کرج

بخشی از صنایع غذایی کشور در شهرک‌های صنعتی حاشیه‌ی شهر کرج تولید می‌شود. از مهم‌ترین کارخانه‌های صنایع غذایی کرج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارخانه شیلتون
  • کارخانه زر ماکارون
  • کارخانه چای دبش

وجود این کارخانه‌های متعدد صنایع غذایی در شهرک‌های صنعتی استان البرز، شانس استخدام کرج برای رشته‌های مهندسی صنایع غذایی و مهندسی شیمی را بسیار بالاتر برده است.

شهرک‌های صنعتی شهر کرج

همان‌طور که می‌دانید، شهر کرج، مرکز استان البرز، یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است؛ به‌طوری‌که این شهر در محاصره‌ی شهرک‌های صنعتی متعددی قرار گرفته است و شهرک صنعتی اشتهارد کرج، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی ایران است.

صنعت اصلی استان البرز، صنعت داروسازی است و بزرگ‌ترین داروسازی‌های ایران، در نزدیکی مرکز استان البرز قرار دارند.

وضعیت تحصیلات استان البرز و ارتباط آن با شرایط استخدام

از ۲۷۵۵ نفر آمار استخدام کرج در سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۲۰۰ نفر دارای مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم و بیش از ۱۰۰۰ نفر دارای مدرک تحصیلی دبیرستانی بوده‌اند. با توجه به چند برابر بودن آمار کارجویان دارای تحصیلات بالاتر از دیپلم در مقایسه با کارجویان دارای تحصیلات دبیرستانی، می‌توان گفت که خیلی از فرصت‌های کار ثبت شده در شهر کرج، فرصت‌های کار غیرتخصصی و نیازمند کارگر ساده بوده‌اند.

در سال ۱۳۹۸، بیش از ۴۹ درصد از آمار بیکاری در استان البرز، مربوط به طبقه دارای تحصیلات دانشگاهی بوده است. بنابراین، اگر می‌خواهید شانس بالایی برای استخدام شدن در این استان داشته باشید، نیازی نیست که مدرک تحصیلی دانشگاهی یا یک مدرک دیپلم داشته باشید. درست است که این استان یک استان صنعتی است و مشاغل خدماتی زیادی دارد و خیلی از فرصت‌های شغلی در این استان تخصصی هستند؛ اما همچنان آمار شاغلیت با مدارک تحصیلی پایین‌تر از دیپلم بسیار بالا است.

داروسازی برکت استان البرز

شهرک صنعتی دارویی برکت در کیلومتر ۱۰ جاده‌ی کرج-قزوین، قرار گرفته است. نزدیک 100 هکتار این شهرک صنعتی، در اختیار واحدهای صنعتی مختلف است. همچنین یک زنجیره‌ی کامل تولید دارو در این شهرک صنعتی وجود دارد.

شرکت داروسازی برکت، تولید کننده‌ی واکسن کووبرکت که با نماد برکت در بورس اوراق بهادار تهران است، به دلیل وابستگی خود به ستاد اجرایی فرمان امام و بودجه‌های کلانی که در اختیار دارد، توانسته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دارویی در کشور مطرح شود. این شرکت به قدری بزرگ است که شهرک داروسازی خودش را دارد.

شرکت داروسازی برکت علاوه بر ایجاد فرصت‌های استخدام برای نیروهای کار غیرتخصصی و کارگران، فرصت‌های شغلی متعددی نیز برای نیروهای کار متخصص و تحصیل کرده فرآهم آورده است؛ طوری‌که این شرکت، بیش از ۳۵۰۰ نیروی کار تخصصی در حوزه‌ی سلامت و داروسازی دارد.

شرکت‌های داروسازی ایران دارو، البرز دارو، سبحان دارو، تولید دارو و در فهرست شرکت‌های تابعه‌ی هلدینگ برکت قرار دارند. مجموعه‌ی داروسازی برکت بیش از ۱۴ درصد از داروهای ضروری کشور را تأمین می‌کند و سهم بسیار زیادی از استخدام در کارخانه های کرج را به خودش اختصاص داده است.

صنایع مختلف شهر کرج و استان البرز کدامند؟

گفتنی است که استان البرز یکی از قطب‌های صنعتی کشور است. وجود کارخانه‌های متعدد در شهرک‌های صنعتی بزرگ در این استان و به ویژه در اطراف شهر کرج، فرصت‌های استخدام در شهر کرج را بسیار بالا برده است. صنایع پلیمری، صنایع غذایی و صنایع داروسازی از مهم‌ترین صنایع این استان هستند.

موقعیت‌های شغلی برای استخدام کارگر در کرج

کارخانه‌های داروسازی، مکان‌هایی حساس و پر از دستگاه‌های ظریف، گران قیمت و دارای فناوری‌های پیشرفته هستند؛ بنابراین معمولا از کارگران انتظار می‌رود که شرایط زیر را داشته باشند:

دارا بودن حداقل مدرک دیپلم

سابقه‌ی کار در صنایعی مثل کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی و فرآورده‌های بیولوژیک

آشنایی معمولی با زبان انگلیسی

صنعت اصلی استان البرز، صنعت داروسازی است و تقریبا تمامی داروسازی‌های مهم کشور در حاشیه‌ی شهر کرج قرار گرفته‌اند. این کارخانه‌ها، علاوه بر استخدام نیروی کار تخصصی به نیروی کار غیرتخصصی نیز نیاز دارند. البته، حتی استخدام کارگر در داروسازی کرج، شرایط خاص خودش را دارد.

از آن جایی که این شرکت‌ها، به دولت وابسته هستند، تنها کارگران دارای کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت سربازی را استخدام می‌کنند.

زندگی در شهر کرج و استان البرز چگونه است؟

مهاجرت شغلی و زندگی در این شهر تنها در صورتی که یک کار مناسب با حقوق و مزایای خوب در کرج داشته باشید، منطقی است و به دلیل تقارن موج جمعیتی با بازه‌ی سنی استخدام، در حال حاضر مهاجرت به کرج برای پیدا کردن فرصت شغلی، کار چندان عاقلانه‌ای نیست.

هم‌اکنون شهر کرج پر از فرصت‌های کسب‌وکار و فرصت‌های شغلی است و تعداد زیادی شهرک صنعتی نیز در اطراف مرکز استان البرز وجود دارد که فرصت‌های استخدام را بسیار بالا برده‌اند.

شهر کرج در گذشته‌ای نزدیک یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای ایران بود؛ اما به مرور زمان، با ساخت شهرک‌های صنعتی متعدد در اطراف این شهر، امروزه، به یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران تبدیل شده است. همچنین، قیمت مسکن دیگر پایین نیست و کرج به یکی از گران‌ترین شهرهای ایران برای زندگی تبدیل شده است.

جمع‌بندی

مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی کرج، شهرک صنعتی اشتهارد، شهرک صنعتی سیمین دشت و شهرک صنعتی هشتگرد است. همچنین شهرک صنعتی اشتهارد، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی ایران است. یک منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی نیز در نزدیکی فرودگاه پیام کرج قرار دارد.

استان البرز تعداد زیادی شهرک صنعتی بسیار مهم دارد و قطب اقتصادی کشور است. در سال‌های اخیر، کسب‌وکارهای کوچک به سرعت در شهر کرج و دیگر شهرستان‌های البرز توسعه یافته‌اند و ظرفیت پذیرش نیروی انسانی در این استان را بالاتر برده‌اند.

استان البرز دارای بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی است که فرصت‌های استخدامی مختلفی را هم برای کارگران و هم برای نیروهای کار تحصیل کرده و متخصص، ایجاد کرده است. شما می‌توانید این فرصت‌های شغلی را در سایت استخدامی جاب ویژن مشاهده کنید.

[ بازدید : 35 ]

[ شنبه 20 شهريور 1400 ] 13:34 ] [ محیا باقری ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]