درامدی بر حقوق برنامه نویس php

حدود ۷۸.۳٪ از وب‌سایت‌ها با زبان برنامه‌نویسی سمت سرور php نوشته شده‌اند و این زبان امروزه به دلیل وجود سیستم مدیریت محتوای وردپرس و توسعه وب، محبوبیت زیادی در بین شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی پیدا کرده است. معمولا عوامل زیادی مانند موقعیت مکانی، سطح تخصص، سابقه کاری و مهارت تاثیر مستقیمی بر افزایش حقوق برنامه نویس PHP دارد. افزایش تقاضا برای استخدام برنامه‌نویس php باعث شده تا درآمد برنامه نویس PHP در  آگهی‌های استخدام برنامه نویس PHP بالا باشد.

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با شرایط استخدام و حقوق برنامه نویس PHP در ایران و سایر کشورها صحبت کنیم. هم‌چنین به شما بگوییم چه عواملی تاثیر مستقیم بر افزایش حقوق برنامه نویس PHP دارد.

معرفی برنامه‌نویس PHP

به فرد متخصصی گفته می‌شود که برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها را با زبان برنامه‌نویسی PHP می‌نویسد، آزمایش می‌کند و توسعه می‌دهد. توسعه‌دهندگان PHP معمولا با سِمَت توسعه‌دهنده نرم‌افزار یا توسعه‌دهنده وب در شرکت‌های خصوصی و سازمان‌ها استخدام می‌شوند. PHP مخفف کلمه Personal Home Page است.

وظایف توسعه‌دهنده PHP

·         توسعه و نگه‌داری اپلیکیشن‌های PHP بر پایه وب

·         پیدا کردن مشکلات موجود در کدنویسی و برطرف کردن آن‌ها

·         آپدیت و بروزرسانی کدهای وب‌سایت‌

·         طراحی و توسعه سیستم کاربردی و نرم‌افزارها

·         عیب‌یابی و اشکال‌زدایی کدهای برنامه‌نویسی

حقوق برنامه نویس phpبه چه عواملی وابسته است؟

موقعیت جغرافیایی

یک برنامه‌نویس PHP در ایران درآمد و حقوق کمتری نسبت به سایر کشورها دارد. حتی حقوق برنامه نویس PHP در تهران با شهرهای کوچک و بزرگ ایران هم قابل مقایسه نیست. از قدیم‌الایام می‌گفتند که تهران یکی از بهترین شهرها برای کار در سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی است. البته به این معنا نیست که شهرهای بزرگ دیگری مانند تبریز، مشهد و اصفهان حقوق کمی به برنامه‌نویس PHP می‌دهند. بلکه در مقایسه با هم، برنامه‌نویس PHP در تهران حقوق بیشتری دریافت می‌کند. متاسفانه برخی از شرکت‌ها در شهرهای کوچک حقوق خوبی به نیروی کارشان نمی‌دهند و همین عامل باعث شده تا افراد به فکر مهاجرت به شهرهای بزرگ‌تر یا حتی کشورهای دیگر بیفتند.

سابقه کاری

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در افزایش حقوق برنامه نویس PHP مدت زمان کار یا در واقع سابقه کاری فرد است. یک برنامه‌نویس PHP می‌تواند در سه سطح مبتدی (Junior)، متوسط (Mid-level) و حرفه‌ای (Senior) در شرکت‌ها مشغول به کار شود.

·         افراد مبتدی که تازه فعالیت خود را به‌عنوان برنامه نویس php شروع کردند و حداکثر یک سال سابقه کاری دارند در این دسته قرار می‌گیرند. در ایالات متحده حقوق برنامه‌ نویس تازه‌کار PHP حدودا ۴۹,۹۱۶ دلار است.

·         برنامه‌نویسان سطح متوسط حداقل یک سال و حداکثر ۴ سال سابقه کاری دارند. به‌عنوان مثال درآمد برنامه‌نویس متوسط در امریکا حدود ۶۰,۸۰۸ دلار است.

·         برنامه‌نویسان حرفه‌ای و ارشد PHP بالای ۵ سال سابقه کاری دارند و معمولا در سازمان‌ها از درآمد بالایی برخوردار هستند.

سمت یا سطح ارشدیت

معمولا کارفرمایان برای سمت‌ها و موقعیت‌های شغلی مختلف PHP به دنبال استخدام نیروی کار هستند. اگر شما به‌عنوان یک مدیر پروژه در سازمان یا شرکتی مشغول به کار شوید مسلما وظایف بیشتری بر دوش شما است؛ پس حقوق و درآمد بیشتری نسبت به یک کارآموز برنامه‌نویس PHP دریافت می‌کنید. این عامل می‌تواند تاثیر مستقیمی بر افزایش میزان درآمد و حقوق برنامه نویس PHP بگذارد.

مهارت‌های فردی و فنی

به‌عنوان یک برنامه‌نویس PHP باید به مهارت‌های زیادی تسلط داشته باشید. اگر مهارت شما در کار برنامه‌نویسی به‌طور قابل توجهی کم باشد یا 5ق4کامل و کافی در رابطه با این زبان برنامه‌نویسی نداشته باشید یعنی به اندازه کافی در این حوزه مسلط نیستید؛پس نباید توقع حقوق بالایی را داشته باشید. هرچه‌قدر مهارت‌های بیشتری داشته باشید حقوق و درآمد شما بالاتر خواهد رفت. در ادامه به مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید برنامه‌نویسان PHP بلد باشند اشاره می‌کنیم.

۷ مهارت تخصصی لازم برای استخدام برنامه‌ نویس php

·         آشنایی کامل با زبان‌های برنامه‌نویسی front-end مانند جاوا اسکریپت

·         تسلط بر زبان‌های کدنویسی html و css

·         آشنا با فریمورک‌های php مانند laravel

·         تسلط بر زبان برنامه‌نویسی php

·         آشنایی با پایگاه داده MySQL یا SQL sever

·         تسلط بر سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا

·         آشنایی با زبان برنامه‌نویسی python

مهارت‌های فردی برنامه نویس php

·         توانایی حل مسئله

·         مدیریت زمان

·         سازش و انعطاف‌پذیری

·         توانایی تجزیه و تحلیل

·         مهارت مدیریت پروژه

·         توانایی برقراری ارتباط سایر برنامه‌نویسان یا اعضای تیم

بررسی دستمزد و حقوق برنامه نویس php در برخی از کشورها

بر اساس آمار، بهترین کشورها برای برنامه نویسان php انگلستان، آلمان و لهستان است. بعد از آن، کشورهایی مانند ایالات متحده امریکا، کانادا و اسپانیا برای برنامه‌نویسان موقعیت مناسبی دارند. اما آیا می‌دانید حقوق برنامه نویسان php در جهان برای سه سطح مبتدی، متوسط و حرفه‌ای چقدر است؟ در جدول زیر می‌توانید درآمد برنامه نویس php را ببینید و با کشورهای دیگر مقایسه کنید. توجه داشته باشید جدول زیر مربوط به درآمد سالانه برنامه‌نویسان php است.

میزان درآمد و حقوق سالانه برنامه‌نویس php (بر اساس دلار) در سال ۲۰۲۱

لهستان

ایتالیا

اسپانیا

فرانسه

هلند

کانادا

آلمان

امریکا

۱۰.۳۶۵

۲۳.۳۲۵

۱۷.۲۵۰

۲۵.۳۹۰

۳۳.۴۱۰

۴۱.۵۳۰

۴۱.۳۰۰

۴۲.۹۰۰

مبتدی

۲۰.۷۳۰

۴۷.۶۲۵

۳۶.۶۹۰

۵۰.۷۸۰

۶۲.۹۳۰

۸۲.۷۳۰

۵۰.۸۹۵

۷۹.۵۰۰

متوسط

۳۲.۱۴۰

۷۴.۳۵۰

۵۷.۹۵۰

۷۸.۷۲۵

۹۵.۶۱۵

۱۲۹.۰۶۰

۷۰.۲۱۰

۱۲۰.۰۰۰

ارشد و حرفه‌ای

طبق سایت glassdoor میزان درآمد برنامه‌نویسان php به شرح زیر است:

·         به طور میانگین ۸۳ هزار دلار در سوئیس به هر برنامه‌نویس داده می‌شود

·         حدود ۷۳ هزار دلار در دانمارک و استرالیا برای برنامه‌نویس php پرداخت می‌شود

·         ۷۰ هزار دلار درآمد سالانه برنامه‌نویس php در نروژ است

·         درآمد سالانه برنامه‌نویس php در انگلستان ۵۲ هزار دلار است

·         ۲۲ هزار دلار درآمد این برنامه‌نویس در کشور پرتغال است.

·         در هند تنها ۸ هزار دلار به برنامه‌نویس php داده می‌شود.

میزان درآمد و حقوق برنامه نویس php در ایران

طبق گزارش سراسری حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ که توسط جاب ویژن منتشر شده است، میزان درآمد و حقوق برنامه‌ نویس php برای سه سطح جونیور، متوسط و حرفه‌ای در تهران به شرح زیر است:

·         میانگین حقوق و دستمزد برنامه‌ نویس php تازه‌کار در تهران حدود ۴.۳ میلیون تومان است.

·         درآمد برنامه نویس متوسط php در تهران حدودا ۷.۵ میلیون تومان است.

·         برنامه‌نویس php حرفه‌ای در تهران حدود ۱۰.۵ میلیون تومان درآمد دارد.

میزان درآمد و حقوق تمامی برنامه‌نویسان اعم از برنامه‌نویس php بر اساس میزان تجربه، سابقه کار، مهارت و موقعیت مکانی متفاوت است و این درآمد بر اساس نظرسنجی مردمی مشخص شده است. اما میانگین درآمد برنامه‌نویس در شهرهای بزرگ و کوچک چقدر است؟

در شهرهای کوچک میانگین درآمد برنامه نویس php در سال ۱۳۹۹ ۳.۳

[ بازدید : 55 ]

[ دوشنبه 22 شهريور 1400 ] 10:59 ] [ محیا باقری ]

[ ]

تابلو دکوراتیو توسعه فردی نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good
بستن تبلیغات [x]